Blog

سوالات آزمون ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند

5 Mar 2019

دانلود نمونه سوال ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده و منابع آزمون

کاملترین فایل در مورد نمونه سوال ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده

جزوه کامل به همراه نمونه سوال ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده

این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان آموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در آزمون نمونه سوال ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده  می باشد.سوالات  شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده آن زیر می باشد:

دانلود نمونه سوال ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده و منابع آزمون

محتویات بسته نمونه شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده

نکته مهم قبل از خرید : برای دریافت آپدیت سوالات ایمیل معتبر وارد کنید

سوالات ازمون نهایی ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده (81 سوال +پاسخ نامه )

سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند (اخرین ازمون برگزار شده (50 سوال +پاسخ نامه )

سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند (48 سوال +پاسخ نامه )

محتوای دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده (102 صفحه –ویژه ازمون )

خلاصه کتاب تخصصی شیوه های تربیت فرزندان (25 صفحه )

دانلود سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده در آموزش و پرورش

كد دوره :  ۹۹۵۰۶۴۰۲

مدت دوره  : ۱۸ ساعت

1-سوالات ازمون نهایی ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده (81 سوال +پاسخ نامه )

2-سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند (اخرین ازمون برگزار شده (50 سوال +پاسخ نامه )

3-سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند (48 سوال +پاسخ نامه )

4-محتوای دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده (102 صفحه –ویژه ازمون)

5-خلاصه کتاب تخصصی شیوه های تربیت فرزندان (25 صفحه )

ثبت نام دوره ضمن خدمت
شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده در آموزش و پرورش»
با كد  ۹۹۵۰۶۴۰۲
به مدت : ۱۸ ساعت
ویژه تمام فرهنگیان

لینک دانلود

 

لینک دانلود:

نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محوریت خانواده در آموزش و پرورش

 

درس پژوهی

4 Mar 2019

رسانه معلمان مالیاتی

مجموعه و یک تیم متشکل از فرهنگیان و معلمان شاغل و بازنشسته در سراسر کشور گرد هم آمده و با ایجاد کارگروه مشورتی و حمایتی بنام کانون معلمان فارس اقدام به تهیه فایل های آموزشی , راهنما و نمونه درس پژوهی ابتدایی ( پایه اول , دوم , سوم, چهارم , پنجم و ششم مقطع ابتدایی) , اقدام پژوهی , طرح جابربن حیان , طرح درس , کارنمای معلمی , پژوهش روایی و انواع مقالات و فایل های مورد نیاز فرهنگیان عزیز میکنند. این کارگروه به پشتوانه حمایت همکاران گرامی از سراسر کشور هم اکنون با گذشت 3 سال از فعالیت خود میتواند به جرات خود را منسجم ترین تشکل کاری در زمینه تهیه نمونه فایل های مورد نیاز معلمان در کشور بخواند.

تهیه نمونه های آماده دانلود و فایل های آموزشی

در زمینه درس پژوهی هم اکنون بیش از 700 نمونه درس پژوهی آماده مقطع ابتدایی برای هر 6 پایه مقطع ابتدایی را میتوانید با کلیک روی دکمه یا متن زیر مشاهده , انتخاب یا دانلود نمایید . بجز فایل های درس پژوهی میتوانید با ورود به سایر دسته بندی های فایل دیگری مانند طرح جابر , اقدام پژوهی یا سوالات ضمن خدمت را انتخاب و دانلود کنید . 

برای مشاهده فایل ها , دسته بندی ها و دانلود کلیک کنید.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

هدف بزرگ رسانه:

البته که این مساله هدف نهایی ما نبوده و نیست و نشاندن لبخند رضایت و برداشتن باری از دوش شما همکار گرامی هدف بزرگ ماست.

ارائه آموزش های کامل در زمینه درس پژوهی ابتدایی , و ... بخشی از فعالیت های ما جهت کم کردن حجم کاری شما همکار گرامی میباشد. امیدواریم نتیجه زحمات تیمی ما مورد قبول افتد.

درس پژوهی

مهم ترین هدف های تشکیل گروه های پژوهش درسی عبارتند از:

تشکیل کارگروه های پژوهشی برای درس پژوهی اولین گام در جهت داشتن کلاس درس ایده آل و آینده محور است.

۱-ایجاد یک فرصت مناسب برای یادگیری بیشتر و بهتر معلمان از طریق انتقال تجربیات حرفه ای و مهارتی ۲-بکارگیری خرد جمعی برای بهبود مسأله های کلاس و درس  ۳-تسهیل در فهم مطالب و سرعت یادگیری و تعمیق آموخته های دانش آموزان در فرایند یاددهی –یادگیری ۴-بازنگری در روش های تدریس انفرادی و سلیقه ای 

مهم ترین شرایط عبارت است از:

۱-دارا بودن روحیه کار تیمی و گروهی ۲- داشتن دغدغه های آموزشی و تربیتی مشابه ۳- دارابودن روحیه نقادی و ظرفیت انتقادپذیری ۴- انگیزه و علافه مندی ۵- حمایت مدیر مدرسه و سایر کارکنان مدرسه ۶- داشتن روحیه ی پرسشگری و تحقیق ۷- وجود امکانات لازم

توضیح کامل راجب درس پژوهی چیست ؟

درس پژوهی کوشش جمعی و روش مند همراه با ژرف اندیشی معلمان مدرسه در قالب گروه های کوچک به منظور شناسایی مشکلات دروس و موضوعاتی که دانش آموزان در درک و دریافت آن با مشکل مواجه هستند ، بوده و سپس همفکری و بازاندیشی و طراحی یک طرح مشترک در شیوه تدریس درس مورد نظربا رویکرد هم آموزی و یادگیری معلمان از تجربه های یکدیگر و با هدف دستیابی به راه حل بهتر و مناسب تر از طریق خرد جمعی در جهت تسهیل در فهم مطالب و سرعت یادگیری و تعمیق آموخته های دانش آموزان و در نهایت ارائه یک الگوی برتر در آموزش درس موردنظر می باشد.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

مراحل درس پژوهی بر طبق مدلی که آن را ارائه داده اند دارای ۹ مرحله است :

۱-مسأله یابی و تعیین موضوع درس پژوهی (مشخص بودن علل انتخاب درس مورد نظر)

درس پژوهی , پژوهش درسی و درس پژوهی مقطع ابتدایی

۲-تعیین اهداف و برنامه ریزی (برپایه خرد جمعی و تیمی است تا از این طریق ضریب خطا در تصمیم گیری و برنامه ریزی کاهش یابد)

۳- تدوین طرح درس جمعی (با رعایت مهم ترین نکات در طرح درس نویسی و آشنایی با روش های تدریس)

۴- اجرای تدریس اول (با حضور کلیه اعضای تیم و فیلم برداری از کل فرایند تدریس)

۵-بازنگری و نقد اجرای تدریس اول (ثبت و ضبط همه نکات مثبت و منفی)

۶-طرح درس مجدد و اصلاح شده (مشخص کردن تغییرات شکلی یا محتوایی در مقایسه با طرح درس قبلی)

۷- اجرای تدریس دوم (با حضورکلیه اعضای تیم و فیلم برداری از کل فرایند تدریس)

۸-بازنگری و نقد اجرای تدریس دوم (و در صورت لزوم اجرای سوم تا دستیابی به الگوی تدریس برتر)

۹-نتیجه گیری و ارائه گزارش نهایی ( بر طبق الگوی پیشنهادی گزارش نویسی)

مهم ترین نتیجه اجرای درس پژوهی این است که  به معلمان فرصت می دهد که پس از سال ها تدریس انفرادی و بسته بودن درب کلاسشان به روی سایر معلمان هم پایه و یا هم درس،در کنار سایر همکاران خود قرار گرفته و علاوه بر در اختیار قرار دادن تجربه و مهارت خود،از تجربه ها و دانش دیگران در جهت هم افزایی مهارت ها و بهبود جریان تدریس نیز بهره گیرند

مهمترین پیشنهادات برای تشکیل گروه های پژوهشی بین معلمان

مهم ترین پیشنهاد عبارت است از تشکیل بانک تصویری از تجربه های تدریس و کلاس داری از آرزوهای بسیاری از معلمان بوده و هست و تحقق آن هم رؤیایی و دور از دسترس نیست.حتی در یک سال تحصیلی ادارات آموزش و پرورش می توانند مدیران مدارس را به تشکیل بانک تصویری از تدریس های موفق در همه پایه های تحصیلی ترغیب نموده و سپس همه آن ها در ادارات آموزش و پرورش ساماندهی و در مرحله بعد به بانک تجربه های تدریس و کلاس داری ادارات کل آموزش و پرورش انتقال یافته و از طریق تبادل آن ها بین استان های مختلف می توان بانک بزرگ تصویری از تجربه های تدریس و کلاس داری کل کشور تشکیل داد و معلمان را بیش از بیش به استفاده از الگوهای موفق تدریس تجهیز کرد.

مهم ترین فواید آموزشی کسب شده توسط معلمان در فرایند درس پژوهی

معلمان در صورت فراگیری مبانی و پیاده سازی درس پژوهی می توانند توانمندی های زیر را کسب کنند.

۱-درس پژوهی را تعریف کنند.

۲-اهمیت و ضرورت آن را توضیح دهند.

۳-مهم ترین هدف های آن را شرح دهند.

۴-مهم ترین شرایط لازم برای اجرای آن را توضیح دهند.

۵-مراحل درس پژوهی را توضیح دهند.

۶-پیشینه درس پژوهی را شرح دهند.

۷-یک درس را بعنوان کار عملی درس پژوهی انتخاب و سپس با مشورت معلمان هم پایه و یا هم درس علل انتخاب آن درس را نوشته و تحویل استاد دهند.

نمونه درس پژوهی ابتدائی

۸-با مشورت معلمان هم پایه و یا هم درس برنامه ریزی لازم را برای اجرای درس پژوهی انجام داده و سپس اهداف و برنامه ها را به صورت مکتوب تحویل استاد دهند.

۹-طرح اولیه درس خود را برای اجرای درس پژوهی نوشته و سپس با مشورت همکاران خود،طرح درس گروه را بر اساس خرد جمعی تنظیم و به صورت مکتوب تحویل استاد دهند.

۱۰-تدریس اول خود را به همراه اعضای گروه درس پژوهی به مرحله اجرا درآورده و فیلم تدریس را تحویل استاد دهند.

درس پژوهی اول ابتدایی

۱۱-پس از اجرای اول ،با مشورت اعضای گروه صورت جلسه و یا فیلم ضبط شده از جلسه را با مشخص شدن نکات مثبت و منفی تحویل استاد دهند.

۱۲-طرح درس دوم و اصلاح شده را با مشورت اعضای گروه درس پژوهی تنظیم و با مشخص شدن تغییرات آن در مقایسه با طرح درس قبلی به صورت مکتوب تحویل استاد دهند.

۱۳-اجرای تدریس دوم خود را به همراه اعضای گروه درس پژوهی به مرحله اجرا درآورده و فیلم تدریس را تحویل استاد دهند.

۱۴-پس از اجرای تدریس دوم ،با مشورت اعضای گروه درس پژوهی صورت جلسه و یا فیلم ضبط شده از جلسه نقد و بررسی اجرای دوم را با مشخص شدن نقاط قوت و ضعف آن تحویل استاد دهند.

۱۵-گزارش نهایی درس پژوهی را بر طبق الگوی پیشنهادی تنظیم و آن را تحویل استاد دهند.

۱۶- چند مورد از مهم ترین نتایج درس پژوهی را توضیح دهند.

۱۷- پیشنهادات خود را برای ترویج درس پژوهی نوشته و تحویل استاد دهند.

برای آشنایی بیشتر  و دانلود درس پژوهی می توانید به درس پژوهی   مراجعه نمایید.

مهمترین هدف از اجرای درس پژوهی در مقطع ابتدائی

با اجرای درس پژوهی می توان مجموعه ای از تجربه های ماندگار آموزشی را نه فقط از طریق نوشته های معلمان بلکه از طریق مشاهده فیلم تدریس آن ها فراهم آورد و آن ها را در اختیار نظام آموزش و پرورش قرار داد.به طوری که اگر این انقلاب آموزشی در سطح کشور(باحدود۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش) صورت گیرد می توان از همه مفاهیم مهم کتاب های درسی و در همه دوره ها و پایه های تحصیلی،فیلم ها و روش های تدریس برتر را تهیه و با تشکیل «بانک فیلم های تدریس» و در دسترس قرار دادن آن برای همه معلمان «کیفیت تدریس و آموزش» را در سطح کشور بالا برد.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی

درس پژوهی چیست و چه جایگاهی در نظام آموزشی ما دارد؟ درس پژوهی الگوی عملی باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی است.

درس پژوهی پنجم ابتدایی

این الگو مبتنی بر پژوهش مشارکتی در کلاس درس استو الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش وتدریس محسوب می شود.درس پژوهی  به مثابه  روش نوین پژوهش  در عمل و هسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی وبهسازی مستمر تدوین برنامه،اجرا،بازبینی،باز اندیشی،یادگیری و ترویج یافته ها)مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر فراهم می آورد(سرکار آرانی،شیباتا و ماتوبا،۲۰۰۷،لوئیس،پری و فرایدکین،۲۰۰۹،فرناندز و همکاران،۲۰۰۳)

درس پژوهی الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش

درس  پژوهی الگوی  عملی بازبینی  مداوم  الگوهای ذهنی و  باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش در مدرسه است(سرکارآرانی،۱۳۹۴) درس پژوهی هسته ی بنیادی تحول مدارس ازموسسات آموزشی(مدرسه به مثابه ی سازمان آموزشی-نتیجه گرا)به مدارس یادگیرنده (مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده –مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده-فرایندگر)است یک نمونه درس پژوهی یک رویکرد نظام مند مطالعه ، توسعه و بهبود آموزش و  یادگیری است  به بیان  دیگر  یک  چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و بهبودآموزش وپرورش اجرا می شود که تلاش  معلمان” یادگیری  بهتر” دانش آموزان است. درس پژوهی الگوی پژوهشی معلمان در مدرسه و کلاس درس برای بهسازی  مستمر آموزش، غنی سازی یادگیری، پرورش حرفه ای معلمان و تولید دانش حرفه ای است.

اثرات در نظام آموزشی

یافته های  پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی  به گسترش فرهنگ  آموزش  و یادگیری در  مدرسه  یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی  برای با هم  حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی  و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصا درس پژوهی ابتدایی توصیه  می کنند.

درس پژوهی جدول ضرب پایه سوم ابتدایی

درس پژوهی ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان  نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی  نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،۲۰۰۷)

پیش نیازهای لازم برای اجرای موثر با مشارکت فعال همه ی عناصر آموزش عبارتند از:

۱-تاکید بر آموزش نه آموزگار(معلمی نه معلم)

۲-احساس نیاز به چالش کشیدن گذشته برای نوآوری در آینده

۳-تاکید بر فهم درست این نکته ی مهم که درس پژوهی بیشتر فرایند گراست تا نتیجه گرا

۴-تمهید وفاق ذهنی برای فعالیت مشارکتی اثر بخش و درون زا

۵-تنظیم متناسب آرمان و عمل در مناسبات اجتماعی مدرسه

۶-آمادگی برای حرکت از آموزش به یادگیری و تاکید بر یادگیرنده

۷-اهمیت دادن به دانش حرفه ای و بومی آموزش

دانلود فایل های درس پژوهی

تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان در راستای دانلود درس پژوهی ابتدایی در خدمت فرهنگیان محترم می باشد و هر نمونه درس پژوهی که در ذهن معلمان باشد را به مرحله اجرا در می آورد.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی ابتدایی    آزمون سوم و چهارم

اقدام پژوهی

4 Mar 2019

دانلود اقدام پژوهی با گستره موضوعی بالا از تعاون معلمان پژوهشگر

بهترین نمونه فایل های مورد نیاز معلمان : اقدام پژوهی , اقدام پژوهی معلم و آموزگار ابتدایی  , مقاله اقدام پژوهی مدیران , معاونان ,مربیان , دبیران مدارس با تدوینی ساده و روان و اختصاصی و بر اساس آخرین دستورالعمل های نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان در سال 97 آماده سازی شده و با بازه گسترده ای از موضوعات در اختیار معلمان و همکاران گرامی قرار داده شده است . درس پژوهی , روایت پژوهی , شهید پژوهی , سناریو و الگوی تدریس را از پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان بخواهید.

برای مشاهده دسته بندی های مختلف فایل های پژوهشی ما روی دکمه زیر کلیک کنیـد.

دانلود فایل ها

چونه فایل های مورد نظرم را از پژوهشسرای معلمان دریافت کنم؟

دریافت فایل های موجود روی سایت پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان از دو طریق امکان پذیر میباشد . روش اول مراجعه به لینک دانلود فایل ها میباشد و روش دوم ارتباط با شماره 09332978858 در تلگرام .... همچنین با رجوع به سایت های دیگر ما فایل های دیگر در مباحثی مانند طرح جابر , طرح کرامت را میتوانید دریافت کنید.

در تلگرام و واتساپ هم پاسخگوی شما هستیم

مشاهده , انتخاب و دانلود

پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان یک سایت تخصصی میباشد

در نظر داشته باشید که پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان یکی از سایت های زیر مجموعه بانک فایل معلمان میباشد که بصورت تخصصی اقدام به معرفی فایل های ما صرفا در زمینه های اقدام پژوهی , درس پژوهی , پژوهش روایت محور و شهید پژوهی میکند . از همین رو توصیه میشود از طریق منو کناری سایت روی لینک های موضوعی دیگری مانند گزارش تخصصی معلمان , سناریو و الگوی برتر تدریس , تجارب برتر تربیتی , و... کلیک کرده و آنها را ملاحظه کنید . 

اقدام پژوهی

ارائه جدیدترین موضوعات اقدام پژوهشی املا , انشا , پرخاشگری, انزوا, بد خطی و مشکلات اخلاقی دانش آموزان

در سیستم آموزشی کشور چند طرح بخوبی جایگاهشان را پیدا کرده اند . اقدام پژوهی یکی از موثر ترین طرح هایی میباشد که تا کنون در آموزش و پرورش کشور به شکل مدون و نظام مند به اجرا در آمده است . مجموعه بانک فایل معلمان هم سعی کرده است با تدوین و بارگذاری بیش از 1500 نمونه فایل اقدام پژوهی معلم ابتدایی در سایت خود کمک کند فرهنگیان و دانش آموزان عزیز به راحتر ترین شکل ممکن به این این فایل ها دسترسی یافته و آنها را دانلود کنند.

ما مجموعه بسیار کاملی از نمونه های آماده و جدیدترین موضوعات اقدام پژوهی املا , انشا , پرخاشگری , مشکلات اخلاقی , انزوا و بد خطی دانش آموزان را برای شما گردآوری کرده ایم . 

دانلود فایل ها

اقدام پژوهی | اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

هر آنچه نیاز دارید را در سایت ما خواهید یافت . ما یک گروه پژوهشی هستیم که بصورت تخصصی فایل های مورد نیاز معلمان , مدیران , آموزگاران , معاونان مدارس , مشاوران , هنر آموزان و .. را تهیه میکنیم و در بستر آنلاین آنها را به دست متقاضیان در سراسر کشور میرسانیم.

دانلود بهترین نمونه فایل های پژوهشی معلمان , دبیران , مدیران , معاونان و مربیان مدارس

 

 

اقدام پژوهی معلمان

پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان زیر مجموعه بانک فایل معلمان بوده و بصورت تخصصی در زمینه تهیه و تدوین نمونه هاق مقاله اقدام پژوهی معلمان ابتدایی , راهنمایی , دبیران , مدیثران , معاونان , مربیان پرورشی , هنر آموزان و.. فعالیت میکند .

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آموزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که ( م د) نیز این مطلب را تایید کرد.

شروع نگارش

۱-قبل از شروع مطالعه به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

۲-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

۳-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

۴-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

۵-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

۶-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

۷-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

اقدام پژوهی با موضوع افزایش سرعت یادگیری دانش آموز

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵صفحه

نمونه آماده اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی که به مبحث یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی میپردازد سرفصل های زیر مورد بحث قرار گرفته اند که بصورت نمونه در اینجا آورده شده است.

مطالبی که در اقدام پژوهی یادگیری موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله سرعت یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله سرعت یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله سرعت یادگیری

مفاهیم پژوهش و تهیه فایل های پژوهشی توسط معلمان

اقدام پژوهی یکی از روش های تحقیق به شمار می آید و به شکل نظام مند ، کارآمد و سازنده می باشد . با توجه به اینکه اتفاق نظر بر سر مفاهیم مربوط به اقدام پژوهی وجود ندارد یکی از بحث برانگیزترین روش های تحقیق در علوم اجتماعی می باشد . اقدام پژوهی از طرفی روش خاص خود را دارد و از طرف دیگر به پژوهشگر اجازه می دهد براساس تفکر خلاقانه ، تجربه و دانش خود به راه حل و نتایج جدید دست یابد .اقدام پژوهی در مباحث اجتماعی ، تربیتی ، روانشناختی و مخصوصاً مسائل مربوط به آموزش و پرورش و مدارس از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است . بی تردید مطالعه منابع مربوط به اقدام پژوهی به پژوهشگران کمک می کند تا در انجام تحقیقات و پژوهش های خود تخصص و مهارت لازم را کسب نمایند .در زمینه اقدام پژوهی منابع متعددی به نگارش درآمده است . اما براساس تجربه می توان گفت معلمان و دانشجویان در مسیر اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی به منبعی آسان و در عین حال جامع و علمی تحت عنوان «اقدام پژوهی » نیاز دارند .

 معلمان پس از فراگیری مفاهیم

  • علاوه بر پرداختن به مباحث نظری به طور آسان و صریح مراحل علمی و کاربردی را در کلاس اجرا می کنند.- گام های پژوهش با ذکر موارد و مثال های مرتبط معرفی شده است .
  • از منابع علمی معتبر و تجربیات دیگر پژوهشگران استفاده می نمایند.
  • بخش های مربوط به ( متغیر ، فرضیات ، جامعه آماری ، نمونه گیری ، جمع آوری اطلاعات ، و بخش تجزیه و تحلیل در ابعاد آماری ) را در اقدام پژوهی به صورت عملی اجرا می کنند.

پژوهش عصر کنونی

در سال های اخیر انقلابی عظیم در عرصه تحقیق و پژوهش رخ داده است . شناخت و کاربرد روش های تحقیق پیشرفت بیشتر در این امر را سرعت بخشیده و راه حل های مناسب پیش روی بشریت قرار داده است .مهمترین عامل تسریع این پیشرفت ، ابداع و به کار بردن روش های علمی تحقیق بوده است .از جمله این شیوه ها می توان به شیوه اقدام پژوهی ( پژوهش در عمل ) اشاره نمود .

این تحول عظیم در امر پژوهش حاصل پژوهش های صاحب نظرانی است که با استفاده از اصول علمی ، پژوهش های ارزشمندی را انجام داده اند و به گردآوری منابع مرتبط با این عنوان پرداخته اند .

به طور کل اهداف مطالعه و آموزش اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی شامل موارد زیر مشود :

۱-فراگیری روش بیان و پیگیری مسائل و مشکلات که در محیط پیرامون با آن مواجه هستیم .

۲-کسب مهارت لازم جهت اجرای پروژه های اقدام پژوهی

۳-کسب مهارت لازم در ارائه گزارش اقدام پژوهی.

اقدام پژوهی چه اهدافی را دنبال می کند؟

اقدام پژوهی روش منظم و دقیق برای طرح سوال و جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنهاست که منجر به تولید دانش جدید و ارائه راه حل برای مشکلات با استفاده از مراحل و روش علمی می شود .

می توان گفت اقدام پژوهی عبارت است از :

رسیدگی ، پژوهش ، مطالعه حقیقت و واقعیت ؛نقاشی ساختمان کاغذ دیواری کاشت مو عمل بینی تشریفات مجالس درب اتوماتیک 

*تجسس و جستجوی مجدد ؛

*شیوه فکر کردن برای پاسخ به چرایی و چگونگی ؛

*شیوه هدفمند و سیستماتیک اطلاعات مشاهده شده برای یافتن پاسخ یا راه حل مناسب ؛

* شیوه ای جهت توسعه و آزمایش نظریه های جدید .

فرایند اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی به منظور توصیف ، توضیح ، کشف روابط و کنترل پدیده ها انجام می شود .

هدف اولیه شامل روشن کردن مسأله خاصی است که با آن روبه رو شده است و هدف نهایی دستیابی به معلوم کلی و پاسخ به یک سوال یا ارائه راه حل یک مسأله ، رد یا قبول فرضیه و یا گسترش علم می باشد .

ویژگی ها و قواعد

ویژگی های اقدام پژوهی عبارتند از : نظم و کنترل ، نوآوری ، عینیت ، تعمیم پذیری ، صبر ، جرأت ، دقت ، تخصص ، قاعده تجاهل و رعایت اصل بی طرفی .جک

۱-نظم و کنترل : اقدام پژوهی یک روش منظم است و محقق از گام های متوالی پیروی می کند که به دنبال هم انجام شده و موجب رسیدن به هدف می شود .

۲-نوآوری و توسعه ای بودن : در اقدام پژوهی باید بر مسائلی تأکید شود که تکراری نباشد و از زاویه ای جدید به مسأله نگریسته شود و انجام آن منجر به توسعه دانش بشر گردد .

۳- عینیت ، واقعی بودن : اقدام پژوهی با پدیده های قابل سنجش و اندازه گیری سرو کار دارد و شواهد باید به روش عینی جمع آوری شود .

۴- تعمیم پذیری : اقدام پژوهی باید توانایی تعمیم ( عمومیت بخشیدن ) نتایج از مشاهدات محدود به کل را داشته باشد .

۵- صب : اقدام پژوهی فعالیتی منظم است که باید با صرف زمان کافی انجام شود و با حوصله تک تک مراحل پیگیری و انجام شود .

۶- جرئت : در مواردی ، اجرای یک اقدام پژوهی نیاز به جرأت و شهامت دارد ، زیرا همیشه نتایج حاصل از اقدام پژوهی مورد قبول همگان نیست و مخالفت هایی را به وجود می آورد .

۷- دقت : دقت در انجام اقدام پژوهی موجب می شود که در صورت ایجاد شرایط یکسان قبلی بتوان اقدام پژوهی مشابه انجام داد و نتایج  را از جوانب مختلف مورد مقایسه قرار داد .

۸- تخصص : اقدام پژوهی باید از روش های متنوع و گسترده آگاهی داشته باشد و با تسلط بر آنها و استفاده از مهارت خود ، اقدام پژوهی را انجام دهد .

۹- قاعده تجاهل : اقدام پژوه باید ابتدا ذهن خود را از موضوع مورد نظر خالی فرض کند و پیرامون موضوع ، خود را به نادانی بزند ، سپس به پژوهش و تحقیق بپردازد و از هرگونه قضاوت و پیش داوری عجولانه بپرهیزد .

۱۰- رعایت اصل بی طرفی : هر اقدام پژوه دارای علایق ، نظرات ، آرزوها ، باورها و … خاص خود است . به برخی علاقه مند و نسبت به برخی دیگر بی علاقه و حتی مخالف است . هیچ یک از این موارد در فرِند و ماهیت اقدام پژوهی نباید تأثیر بگذارد .

 اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

اینکه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی در درس ریاضی خیلی اهمیت دارد تقریبا بر کسی پوشیده نیست . تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه­ مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون  این نمونه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی توسط آقایی(۱۳۸۸) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

مشاهده , انتخاب و دانلود

در واقع به جای اندیشه های سازمان یافته و مربوط افکار مزاحم و نامربوط ناشی از نگرانی ها و اضطراب ها ، بخش مهمی از ظرفیت عقلانی و توانایی پردازش اطلاعات را تحت تأثیر قرار می دهند وموجبات نقصان بازدهی و ضعف عملکرد علمی را فراهم می آورند. در بررسی ارتباط بین سبک های شناختی و اضطراب هر چند کار چندانی انجام نشده است ، ولی هادفیلد ، در مقوله اقدام پژوهی معلم ابتدایی معتقد است که اضطراب بالاتر در میان افراد میدان وابسته ، بیشتر اتفاق می افتد تا در میان گروه هایی با سبک شناختی میدان ناوابسته . در عین حال مطالعات زیادی لازم است تا بررسی شود که چگونه اضطراب ریاضی با سبک های شناختی افراد و نیز فرایند های پردازش اطلاعات علمی و استفاده از ظرفیت های عقلانی آنان در تعامل قرار می گیرد.

عواملی که معلم ابتدایی در اقدام پژوهی رعایت کند؟

معلم ابتدایی در روند تدوین اقدام پژوهی باید چه عواملی را در نظر بگیرد؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله سرعت یادگیری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله سرعت یادگیری

کسب نتایج  پیرامون مقوله سرعت یادگیری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله سرعت یادگیری

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان

۱۱ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم مدارس دوره ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

اقدام پژوهی آموزگار و معلم

اقدام پژوهشی آموزگار ابتدایی دبستان با موضوع یادگیری دانش آموز و تحت عنوان چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸صفحه

مشاهده , انتخاب و دانلود

اقدام پژوهی معلم ابتدایی یا آموزگار دبستان پیرامون مقوله مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم

تیم تخصصی گویا طرح پژوهش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان ابتدایی , متوسطه اول و دبیرستان و هنرستان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی یادگیری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود..در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان را تایید و مبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالب موجود در یکی از نمونه فایل های آموزگاران ابتدایی

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله یادگیری

 

اقدام پژوهی املا و بد خطی

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله نگارش و اقدام پژوهی املا و اقدام پژوهشی با محور چگونه توانستم دانش آموز را به خط زیبا و نوشتن مشق ترغیب کنم

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله  چگونه توانستم با افزایش آگاهی دانش آموزان در زمینه فضای مجازی،میزان آسیبهای ناشی از سوء استفاده از آنرا کاهش دهم؟

این فایل اقدام پژوهی معلمان ابتدایی در فرمت برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱صفحه تهیه شده است و میتوانید این فایل را همراه صدها فایل دیگر در لینک زیر مشاهده کرده و دانلود کنید.

دانلود فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی

فضای مجازی و نحوه برخورد با آن یکی از مهمترین مساعلی است که معلمان و خانواده ها درباره آن دغدغه دارند تا دانش آموزان به نحو موثر و کنترل شده ای با این فضا در ارتباط باشند . از همین روست که نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی را در دستور کار رقرا دادیم و چندین نمونه از آن را آماده دانلود کرده ایم . در ادامه به بخشی از محتوای یکی از فایل های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی با موضوع فضای مجازی آشنا میشوید.

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  فضای مجازی

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله فضای مجازی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  فضای مجازی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  فضای مجازی

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  فضای مجازی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله فضای مجازی

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن، تبادل تجربه با همکاران طی تشکیل جلساتی مانند شورای معلمان و انجمن اولیاء ، جلسات مشاوره با دانش آموزان و جمع بندی مطالب بدست آمده برای حل مشکل، راههای مختلفی ارائه گردید که عبارتند از:

اقداماتی که به عهده والدین می باشد:

  • آگاهی کامل اولیاء از رایانه و فضای مجازی
  • آگاهی از راههای دستیابی اولیاء به سایت های فضای مجازیی استفاده شده از طریق History
  • جلوگیری از قرار دادن هر گونه رمز عبور یا قفل گذاری بروی فایل ها و قسمت های دستگاه
  • شناسایی دوستان رایانه ای و اطمینان از سالم بودن آنها
  • قرار دادن رایانه در مکان مناسب و در معرض دید والدین
  • کنترل بر زمان استفاده از رایانه مخصوصاً شب هنگام
  • استفاده از کارتهای فضای مجازیی فیلتر دار
  • کنترل نامحسوس و غیر مستقیم دانش آموز توسط والدین

اقداماتی که بر عهده مربیان و معلمان و مشاور می باشد:

–  برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره برای والدین

–  آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان در کلاسهای فوق برنامه

–  ارائه دلایل روشن و کافی در مورد دلایل عدم بازدید از سایت های غیر اخلاقی برای دانش آموزان

–  شناسایی محدوده دوستی و روابط در دنیای مجازی

–  معرفی سایت های مفید برای استفاده نوجوانان

–  معرفی موتورهای جستجوی مناسب در فضای مجازی

انتخاب راه حل ها در اقدام پژوهی بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

مشاهده , انتخاب و دانلود

۱- آموزش و آگاهی والدین، آموختن نحوۀ برخورد صحیح والدین در مواردی که خطایی از فرزند آنان در استفاده از فضای مجازی سر می زند.

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با موقعیت های خاص در دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط معلمان

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  فضای مجازی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله فضای مجازی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله فضای مجازی

کسب نتایج  پیرامون مقوله فضای مجازی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله فضای مجازی

طرح تدبیر | برنامه سالانه مدارس ابتدایی و تقویم اجرایی

28 Feb 2019

برنامه سالانه مدارس شاهد
امتیاز
5 / 4.9

برنامه سالانه مدارس شاهد سال تحصیلی ۹۸-۹۹

دانلود کاملترین و دقیقترین برنامه سالانه مدارس شاهد بر اساس اهداف خاصی که در برنامه سالانه مدارس شاهد نیاز است که به کار برده شود.با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۴۴ صفحه در فایل حاضر شما قادر خواهید بود برنامه سالانه مدارس شاهد سال ۹۸-۹۹را به طور کامل و دقیق دریافت کنید و نیاز [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه مدارس ابتدایی
امتیاز
5 / 4.8

برنامه سالانه مدارس بر اساس طرح تدبیر سال ۹۸-۹۹

در این پست می توانید برنامه سالانه مدارس بر اساس طرح تدبیر برای مدارس ابتدایی را خرید و دانلود کنید. در ادامه به تعریف برنامه سالانه مدارس می پردازیم و خلاصه ای از فهرست موجود در فایل را نشان می دهیم. برنامه سالانه مدارس چیست؟ مدرسه یک سازمان یا مجموعه ای هدفمند است که هدف اصلی آن [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه مدیر, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


تقویم اجرایی طرح تدبیر
امتیاز
5 / 4.5

تقویم اجرایی طرح تدبیر آموزشگاه ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۹

تقویم اجرایی طرح تدبیر آموزشگاه ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۴ صفحه تقویم اجرایی طرح تدبیر آموزشگاه ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بر اساس اهداف طرح تدبیر و آموزشگاه ابتدایی نگارش شده است. شما با خرید فایل تقویم اجرایی طرح تدبیر آموزشگاه ابتدایی سالتحصیلی۹۸-۹۷ می توانید نیاز خود را در [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه معاون پرورشی, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


تقویم اجرایی پرورشی
امتیاز
5 / 4.6

تقویم اجرایی پرورشی سال تحصیلی ۹۸-۹۹

تقویم اجرایی پرورشی مدارس سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۳۲ صفحه دانلود تقویم اجرایی پرورشی ابتدایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ فایل تقویم اجرایی پرورشی ابتدایی حاوی دقیقترین و کار آمد ترین تقویم اجرایی معاون پرورشی به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۷-۹۶ برای [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه مدیر, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


تقویم اجرایی آموزشگاه استثنایی
امتیاز
5 / 4.5

تقویم اجرایی آموزشگاه استثنایی طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۹

تقویم اجرایی آموزشگاه استثنایی طرح تدبیر سال تحصیلی۹۸-۹۷ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۴ صفحه تقویم اجرایی آموزشگاه استثنایی طرح تدبیر سالتحصیلی۹۸-۹۷بر اساس اهداف طرح تدبیر و آموزشگاه استثنایی نگارش شده است. شما با خرید فایل تقویم اجرایی آموزشگاه استثنایی طرح تدبیر سالتحصیلی۹۸-۹۷ می توانید نیاز خود را در این رابطه بر طرف [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه معاون آموزشی, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه معاون آموزشی
امتیاز
5 / 4.8

برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس سال تحصیلی ۹۸-۹۷

دانلود برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۲ صفحه این محتوا کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس می باشد که مشکل شما معاون آموزشی عزیز را در رابطه با تدوین برنامه سالانه معاون آموزشی در سال جدید بر اساس [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه مدیر, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه مدارس استثنایی
امتیاز
5 / 5.0

برنامه سالانه مدارس استثنایی بر اساس طرح تدبیر سال ۹۸-

دانلود جدیدترین برنامه سالانه مدارس استثنایی و به همراه تقویم اجرایی و فرم های پرژه مهر برای مدیران دبستان استثنایی به همراه  پرژه مهر  با فرمت ورد و قابل ویرایش فایل هایی که دانلود خواهید کرد: برنامه سالانه مدارس استثنایی در قالب ۸۴صفحه  بصورت ورد تقویم اجرایی مدارس استثنایی در قالب در قالب ۵صفحه و [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه معاون اجرایی, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه معاون اجرایی
امتیاز
5 / 4.8

برنامه سالانه معاون اجرایی و تقویم اجرایی سال تحصیلی ۹۸-۹۹

دانلود کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه معاون اجرایی و تقویم اجرایی مدارس با فرمت pdf در ۷ صفحه در این محتوای فایل برنامه سالانه معاون اجرایی کلیه برنامه ها و اقدامات قابل اجرای معاون اجرایی مدارس پیش بینی شده است. وظایف معاون اجرایی: شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه مدیر, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : سه شنبه, ۱۶ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه مدارس قرآنی
امتیاز
5 / 5.0

برنامه سالانه مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی۹۸-۹۷

دانلود کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر سالتحصیلی۹۸-۹۷ در این پست می توانید برنامه سالانه مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر را خرید و دانلود کنید. در ادامه به تعریف برنامه سالانه مدارس می پردازیم و خلاصه ای از فهرست موجود در فایل را نشان می دهیم. برنامه سالانه مدارس چیست؟ [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه معاون پرورشی, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : جمعه, ۱۲ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه معاون پرورشی
امتیاز
5 / 5.0

برنامه سالانه معاون پرورشی مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-99

دانلود برنامه سالانه معاون پرورشی مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه معاون پرورشی به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۸-۹۷برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد مقدمه درباره برنامه سالانه معاون پرورشی مدارس [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه معاون پرورشی, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : جمعه, ۱۲ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه پرورشی ابتدایی
امتیاز
5 / 4.7

برنامه سالانه معاون پرورشی مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۷

دانلود برنامه سالانه پرورشی ابتدایی بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ فایل برنامه سالانه پرورشی ابتدایی حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه معاون پرورشی به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۷-۹۶ برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد. مقدمه درباره برنامه سالانه معاون [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه مربی بهداشت, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : جمعه, ۱۲ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه مربی بهداشت
امتیاز
5 / 4.9

برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۷

دانلود برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ فایل حاضر حاوی دقیقترین و کار آمد ترین برنامه سالانه مربی بهداشت به همراه تقویم اجرایی در سال تحصیلی سالتحصیلی ۹۸-۹۷برای طبق آخرین بخشنامه های ارسالی از اداره محترم آموزش و پرورش می باشد و همچنین مناسبت های مختلف جهانی و کشوری [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


ادامه مطلب

   دسته بندی : برنامه سالانه معاون آموزشی, برنامه سالانه و تقویم اجرایی|   تاریخ انتشار : جمعه, ۱۲ خرداد, ۱۳۹۶


برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی
امتیاز
5 / 5.0

برنامه سالانه معاون آموزشی مدرسه قرآنی بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۷

دانلود برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۲ صفحه این محتوا کاملترین و دقیق ترین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی می باشد که مشکل شما معاون آموزشی عزیز را در رابطه با تدوین برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس قرآنی در [...] (برای دیدن بقیه روی دکمه ادامه مطلب... کلیک کنید.)


آزمون عملکردی پایه اول, دوم, سوم, چهارم, پنجم و ششم ابتدایی - رسانه کشوری

26 Feb 2019

آزمون های عملکردی

 

 

آزمون عملکردی آموزش قرآن اول ابتدایی به همراه سوالات آموزش قرآن پایه اول دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی علوم تجربی اول ابتدایی به همراه سوالات علوم تجربی پایه اول دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی ریاضی اول ابتدایی به همراه سوالات ریاضی پایه اول دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی نگارش فارسی اول ابتدایی به همراه سوالات نگارش فارسی پایه اول دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی فارسی اول ابتدایی به همراه سوالات فارسی پایه اول دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی هدیه های آسمان دوم ابتدایی به همراه سوالات هدیه های آسمان پایه دوم دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی آموزش قرآن دوم ابتدایی به همراه سوالات آموزش قرآن پایه دوم دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی علوم تجربی دوم ابتدایی به همراه سوالات علوم تجربی پایه دوم دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی ریاضی دوم ابتدایی به همراه سوالات ریاضی پایه دوم دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

آزمون عملکردی نگارش فارسی دوم ابتدایی به همراه سوالات نگارش فارسی پایه دوم دبستان

30,000 ریال
خرید محصول

 

تحلیل محتوای کتب درسی پایه اول تا ششم ابتدایی

26 Feb 2019

تحلیل محتوای کتب درسی

دانلود صدها نمونه فایل تحلیل محتوای کتب درسی در بانک فایل پژوهشی معلمان در مقالات حاضربا هدف تحلیل محتوای کتب درسی به جمع آوری مطالب مهم و ارزشمندی روی آورده ایم.در تحلیل های موجود مفهوم ها و تعاریف و بعد های مختلف و همچنین کارایی متنوع و فرضیات و اصل های مهمی که در تنظیم و گرد آوری کتب آموزشی از نظر محتوا عکس و شکل ها در مراجع متنوع ایجاد گردیده است را مورد تحلیل و بررسی قرار داده ایم.از میان کلیه رسانه های آموزشی کتب درسی و آموزشی مهمترین گزینه و در دسترس ترین آنها می باشد.که در نظام آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

بسیاری از محققین کتابهای مدرسه ای را به عنوان مهمترین رسانه تاثیر گذار و پر کاربرد می شناسند که به کمک آن قادرند زمینه آموزش و تدریس را برای دانش آموزان فراهم نمایند.یکی از شیوه هایی که در راستای تحقیق و پژوهش در کتب درسی و آموزشی به کار می رود تحلیل محتوای کتب درسی است.به کمک تحلیل محتوای کتب درسی می توانیم به چالش ها و نقاط قوت و ضعف در کتب درسی پی ببریم.و کلیه مسائل مربوط به کتب درسی را روشن کنیم.و به اصلاحات و ویرایش هایی در رابطه با کتب درسی بپردازیم.و اهداف سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش را در رابطه با کتب درسی نهادینه نماییم.

مراحل تحلیل محتوای کتاب درسی ابتدایی

همچنین می توانیم بهترین شیوه های طراحی و نگارش و تنظیم کتب درسی و آموزشی را در اختیار مولفین و ناشران امر تعلیم و تربیت قرار دهیم.در واقع به کمک تحلیل محتوای کتب درسی می توانیم به بهترین شکل ممکن به ایجاد کتب اثر بخش و مثمر ثمر کمک و یاری رسانیم.به عنوان مثال می توانیم درباره ثبت عکسهای مختلف در کتب درسی نظر دهیم که این امر میتواند کمک شایانی در بحث پژوهشی و فرایند یاددهی و یادگیری داشته باشد.

نظام آموزش و پرورش و تحلیل محتوای کتب درسی

با توجه به اینکه در نظام آموزش و پرورش در کشور ایران برنامه درسی دانش آموزان در کل کشور از روی کتب درسی آموزش داده می شود. می بایست کتب درسی بررسی و تحلیل گردند و از هر گونه مشکلات و نقاط ضعف دور باشند.چرا که در کشور ما اقوام و زبان های مختلفی وجود دارد و از طرفی هم دانش و تکنولوژی در حال رشد و توسعه روز افزون است.و هنجارها و ارزش های اجتماعی هم روز به روز در حال تغییر است.

با توجه به نچه خدمت شما عزیزان گفته شد مهمترین رسانه موجود در برنامه آموزشی کشور و حتی می توان گفت تنها رسانه رسمی آموزشی کشور کتابهای درسی هستند.رسانه ای بسیار مهم که در سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش بسیار نقش مهم و موثری دارند.

در رابطه با کتب درسی و تحلیل محتوای آن باید گفت که این کتب شامل عکس ها و تصاویر و همچنین سوالات و تمرین هایی است که نوع نگارش متن این کتب تاثیر مستقیمی در فرایند یاددهی و یادگیری دارد.گاهی اوقات کارایی پایین و عدم وجود محتوای مناسب و نامتناظر بودن متن کتب درسی با قابلیت یادگیری دانش آموزان فهم مطالب درسی را دچار اشکال می کند.و یا تاثیر بسیار کمی در یادگیری دانش آموزان دارد.

بنابر این می بایست در رابطه با نشر کتب آموزشی مفید و اثربخش و تمرین های علمی و تجربه های درسی طوری ویرایش و طراحی گردند که با عث تاثیر مثبت بر روی همدیگر شده و بر اساس قدرت فهم دانش آموزان تهیه و تنظیم شوند.تا بتوانند در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین  موثر عمل نمایند.

دانلود صدها نمونه فایل

با توجه به آنچه گفته شد بانک فایل پژوهشی معلمان با ارائه مطالب دقیق و کامل در زمینه تحلیل محتوای کتب درسی در خدمت دانشجویان و فرهنگیان محترم می باشد. اگر شما هم تاکنون با عباراتی نظیر مقاله تحلیل محتوا، مراحل تحلیل محتوا، تحلیل محتوا کمی، تحلیل محتوای کیفی، اهمیت تحلیل محتوا، نمونه تحلیل محتوا، کاربرد تحلیل محتوا، تحلیل محتوای کتاب درسی دبستان، دانلود کتاب تحلیل محتوای کتب درسی دبستان برخورد نموده اید ، می توانید با استفاده از مطالب این سایت مشکلات و نیاز های خود را برطرف نمایید.

تجارب برتر تربیتی و پرورشی

26 Feb 2019

تجارب برتر تربیتی

صدها نمونه فایل دانلودی تجارب برتر تربیتی در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان که برای معلمان ،مدیران و معاونین عزیز گذاشته شده است و آنها را در این سایت می بینید نشان می دهد که تجارب تربیتی نقش مهمی را در فرآیند تربیت دانش آموزان دارند. تجربیات و ابتکارات تربیتی که از سمت عوامل اجرایی پرورشی و آموزشی در محیط های کلاس و مدرسه به ویژه در رابطه با معلمان در فرآیند آموزش و تربیت ذر راستای بهبود رفتار دانش آموزان صورت می گیرد ، در ارتقا و اعتلای شخصیت تربیتی دانش آموزان نقش مهم و اساسی دارد. بیان این موضوع و استفاده از تجارب تربیتی معلمان ، تجارب تربیتی معاون ،تجارب تربیتی مدیر و… اقدامی بسیار مهم و تاثیر گذار در راستای استفاده بهینه از این قابلیت در پرورش و ارتقای سطح فکری و فرهنگ تربیتی در دانش آموزان است.

فلسفه ایجاد تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی یکی از مسائل مهمی است که در راستای سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش بوجود آمده است.و در راستای توسعه تفکر پژوهشی در میان مدیران ، معلمان و معاونین و سایر عوامل آموزشی بوجود آمده است. در واقع نظام آموزش و پرورش در سالهای اخیر در رابطه با بهبود و اعتلای نظام تربیتی به جشنواره تجارب برتر تربیتی روی آورده است.

اهداف تجارب برتر تربیتی

همانگونه که اطلاع داریم یکی از مهمترین هدف های نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش فراهم نمودن امکانات لازم و مورد نیاز در راستای ارتقای هر چه بیشتر شخصیت تربیتی دانش آموزان است.اما نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که تجارب برتر تربیتی باعث بهبود یکباره و آنی شخصیت تربیتی دانش آموزان نمیشود.تجارب برتر تربیتی این نکته را یادآور می شود که برای ارتقای شخصیتی دانش آموزان ، می بایست عوامل مختلفی دست به دست هم داده و با هم همکاری کنند.وجود تجربیات برتر تربیتی باعث می گردد که دانش آموزان و معلمان گرامی سریعتر بتوانند به بهبود شرایط موجود و ارتقای سطح شخصیتی و تربیتی دانش آموزان بپردازند. تجارب برتر تربیتی معلمان ، تجارب برتر تربیتی مدیران و تجارب برتر تربیتی معاون ها باعث می گردد که الگویی بسیار مناسب و موثر برای استفاده دیگر فرهنگیان محیا گردد.و در رشد شخصیت و تربیت دانش آموزان عزیز نقشی کارا و آسان کننده داشته باشد.قابل توجه است که استفاده از تجارب برتر تربیتی دیگر همکاران می تواند از هزینه های دوباره و مجدد خود داری شود.اما متاسفانه در سالهای اخیر کمتر شاهد مستند سازی تجارب برتر تربیتی توسط مدیران ، معلمان ، معاونین و سایر عوامل آموزشی شده ایم.

انواع تجارب برتر تربیتی

همانگونه که بیان شد تجارب برتر تربیتی نقش بسیار تعیین کننده ای در سرنوشت اخلاقی دانش آموزان دارد.این تجارب را می توان در کلیه پست های سازمانی به کار برد.در واقع تجربیات برتر تربیتی پست های سازمانی مختلف در آموزش و پرورش باعث می گردد. معلمان ، دبیران و هنرآموزان مختلف و همچین مدیران و معاونان از آنها در راستای بهبود شخصیت دانش آموزان کمک بگیرند. تجارب برتر تربیتی به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند.که به قرار زیر است :

  1. تجارب برتر تربیتی معلم و آموزگار

  2. تجارب برتر تربیتی مدیر

  3. تجارب برتر تربیتی مشاور

  4. تجارب برتر تربیتی معاون آموزشی

  5. تجارب برتر تربیتی معاون پرورشی

  6. تجارب برتر تربیتی معاون اجرایی

  7. تجارب برتر تربیتی معاون فناوری

  8. تجارب برتر تربیتی معاون عمومی

  9. تجارب برتر تربیتی دبیر

  10. تجارب برتر تربیتی هنرآموز

  11. تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت

  12. تجارب برتر تربیتی خدمتگزار

و…..

فواید

آنچه در رابطه با تجارب برتر تربیتی ذکر شد تنها گوشه ای از فوایدی بود که این تجربیات در نظام تربیتی کشور دارند.اگر بخواهیم موضوع را بهتر تشریح کنیم باید گفت : دانش آموزان بعد از خانواده وارد جامعه کوچک مدرسه می شوند. جامعه ای به نام مدرسه به دانش آموزان می آموزد که چگونه در اجتماع بزرگتر و در بین مردم رفتار کنند.سند تحول بنیادین در همین راستا بوجود آمده است. در سند تحول بنیادین تنها به مسائل آموزشی پرداخته نمی شود. بلکه مسائل تربیتی و پرورشی جایگاه بسیار مهم و مطرحی در میان عوامل فرهنگی و آموزشی مدارس دارد. طرح هایی مانند طرح کرامت نیز دقیقا در همین راستا بوجود آمده اند. این طرح و برنامه ها به معلمان و مدیران و سایر عوامل کمک می کنند که چگونه در راستای ارتقای شخصیت دانش آموزان بکوشند. در واقع تجارب برتر تربیتی و طرح هایی مثل طرح کرامت کمک کننده ، هماهنگ کننده و تسهیل کننده کار آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است.

 

نحوه نگارش

نکته ای که باید در نگارش تجارب برتر تربیتی در نظر داشت این است که می بایست نگارش این آثار ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که از جمله این ویژگی ها باید موارد زیر را در نظر گرفت :

  • این آثار می بایست در قالب تجارب تربیتی باشد و حاوی تجربه شخصی نگارنده باشد.
  • این آثار می بایست کاربردی باشد و بتوان آنها را به سایر پست های سازمانی و سایر دانش آموزان تعمیم داد.
  • بتوان این آثار و تجارب را به زندگی شخصی دانش آموزان ربط داد و در زندگی شخصی دانش آموزان از آنها استفاده شود.
  • در راستای ارکان شش گانه تربیتی آموزش و پرورش نگارش شده باشد.
  • شرایط علمی نگارش مقاله را در بخشنامه های آموزش و پرورش دارا باشد.

وظایف مدیریت مدارس در راستای تجارب برتر تربیتی

مدیریت مدارس در راستای جشنواره تجارب برتر تربیتی باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • به کلیه همکاران و عوامل آموزشی اطلاع رسانی دقیق شود.
  • موضوعات تجارب برتر تربیتی در شورای معلمان مطرح گردد.
  • کمیته ای شامل مدیر ، معاون پرورشی ، معاون آموزشی و نماینده دبیران تشکیل گردد که به این موضوع رسیدگی شود.

دانلود فایل های تجارب برتر تربیتی

با توجه به آنچه گفتیم معلمان برای نگارش تجارب برتر تربیتی احتیاج به منبعی غنی و قابل اعتماد دارند. بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای معلمان عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند از صدها  فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.

دانلود صدها نمونه تجارب برتر تربیتی